Tuesday, April 20, 2010

Saya sombong..?

(1) Baru-baru ini saya baru dapat tahu yang kadang2 'peel' saya ni menyebabkan org menganggap saya sombong, walaupun saya taklah mcm tu.

(2) Dalam facebook, saya telah terangkan beberapa 'peel' saya, yg saya rasa menyebabkan org anggap sy sombong..antaranya ialah -bila sy sedang bermasalah, saya lebih suka mendiamkan diri dan menyendiri, -kadang2 bila berjalan, saya ni jenis x perasan org kiri kanan, sbb tu agaknya org anggap sy sombong kalau dia lalu sebelah saya, tp saya buat dek jer, - ada yang kata saya punya memek muka bila berbual menunjukkan saya dalam keadaan 'annoyed', menyebabkan org kata saya sombong, - Kalau tgh berfikir, muka sy automatik akan bertukar serius..tp tu bukan bermakna sy sombong atau marah..cuma bile berfikir secara serius, muka saya akan jadi mcm tu, - kadang2 saya xde idea nak berborak or buat lawak..so sy lebih suka diam..mungkin ni silap saya jugak kot, - suara saya ni agak besar, jadi bila saya bercakap..terutama pasal kerja..saya perasan semua org tumpukan perhatian...tambah plak dgn muka yg serius..jadi semua org agak 'berhati-hati' dgn saya, terutama pasal kerja.

(3) Saya sedang cuba untuk perbaiki benda ni..kena banyakkan senyuman n gelak2. Orang2 yang kenal saya rapat tahu sebenarnya saya bukan sombong, saya suka gelak2, buat lawak dan kenakan org, tp utk yg kenal biasa atau baru kenal, mmg diorang akan anggap saya garang n serius. Kebanyakan rakan sekerja saya semua ckp mcm tu..maksudnya diorang sebelum kenal saya betul2, anggap saya ni garang and serius. Drpd satu segi, ini memudahkan saya utk minta diorang bergerak utk kerja..tp dr satu segi, sy x minat mcm tu. Sy suka berkawan dan ada sedikit 'bond' dgn diorang. Time kerja kerja, time gelak..kita gelak ramai2 and kuat2 :) --> (teringat pulak zaman2 belajar dulu, suka gelak kuat2 x kira siang ke malam..rindu pulak kt geng lama..mana korang pergi hah?)

(4) Saya merindui ramai orang dan banyak perkara sekarang ni. Hopefully saya dapat jumpa/melalui kembali perkara2 tersebut. Kadang2, kita rindu, tp kita x mampu meluahkannya. Kita hanya mampu melihat dr jauh, tersenyum dan mengharapkan yang terbaik utk mereka. Kalau kita meluahkannya, keadaan mungkin akan jadi x sebaik yang diharapkan. Biarlah kita merindu dalam hati...dan mengharapkan yg terbaik utk org yg kita rindui. Jadi, x mengapa kita berlakon sedikit..untuk membahagiakan org lain. Bukankah "makna hidup dalam memberi"?.

No comments:

Post a Comment